21 Eylül 2011

msp430 Saat Projesi

6 aydır uğraştığım ve öğrenmeye çalıştığım msp430 mikro denetleyicileri ile ilk somut projem ortaya çıktı.Launch Pad üzerinde gelen msp430G2231 i bir saat devresinde kullanmaya karar verdim.Yeni denetleyicilerim geldiği için 2231'i kullanma fırsatım oldu.Denetleyicinin port sayısı az olduğundan ek başka elemanlar kullanarak port sayısını arttırdım.Devre seven segment göstergede saat ve dakikanın gösterilmesinden ibaret.Ayrıca tuş takımıyla saatin ayarlanması yapılabiliyor.


 
Mikrodenetleyici timer sinyalini harici olarak bağladığım bir saat kristalinden alıyor.1 snyeyi hesaplayarak işlemlerini yapıyor.Kristalin sıcaklığına bağlı olarak ürettiği frekans değişebilir ama henüz bunu gözlemlemedim.24 saatten fazla süredir çalışıyor henüz bir sapma yok :-) oldukça güvenilir.




Devre Şeması
Denetleyiciden gelen sinyaller 74LS47 entegresi ile decimale çevriliyor ve böylece 7 çıkış kullanacağımız yerde 4 çıkışla hallediyoruz.Aynı zamanda tarama sinyalleri 74xx139 ile decode edilerek 2 çıkıştan 4 çıkış elde ettik.

TTL entegreler için gerekli olan 5 V 'tu 7805 entegresiyle sağladım.Msp430G2231 ise en fazla 3.6 V ile çalışabiliyor.Ben 3.4 V luk bir regüle devresiyle kararlı bir gerilim elde ettim ve denetleyici bununla besledim.Beslemelere taktığım kondansatörleri büyük seçtim ki bi kaç sn lik kesintilerde devre resetlenmesin.7805 in çıkışına 3300u F, 3.4 V da 500u  F lik taktım.


.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder